Eleganckie stoisko handlowe

Eleganckie stoisko handlowe


Współczesna walka o klienta opiera się nie tylko na zaciekawieniu odbiorcy ofertą, zaproponowaniu produktu, którego w danym momencie potrzebuje lub na skłonieniu go do zakupu rzeczy, którą wykorzysta za jakiś czas. Podobnych produktów są setki. O zainteresowaniu klienta nie decyduje nawet jakość, czy cena, ale sposób ekspozycji.  Konsument jest „bombardowany” setkami bodźców, ogląda reklamy, nawet niezależnie od swojej woli. Jest świadomy tego, co kupuje. Przy natłoku informacji, materiałów promocyjnych i towaru może przeoczyć niewystarczająco efektowną wystawę sklepową. Kluczową rolę w dotarciu do klienta odgrywa eleganckie stoisko handlowe.

Zaciekawić klienta

Eleganckie stoisko handloweWspółczesny proces sprzedaży koncentruje się wokół dwóch wytycznych: dostarczenia konsumentowi i ciekawej ekspozycji towaru. W galerii handlowej stoik jest kilkadziesiąt. Nie ma miejsca na nudę, trzeba wyróżnić się na tle ofert konkurencji. Stoiska i wyspy handlowe mogą przyciągać uwagę klientów i skłaniać do zakupu reklamowanego towaru. Podświetlenia, przeszklenia, duża przestrzeń dla sprzedawcy, logo, ciekawe motywy dekoracyjne, fantazyjne kształty stoisk handlowych skupiają wzrok klienta. W procesie budowania rozpoznawalności marki na terenie galerii handlowej, stoiska handlowe mają kluczowe znaczenie. Ekspozycja towaru kształtuje w świadomości konsumenta opinię o danej firmie. Badania preferencji klientów udowodniły, że eleganckie stoiska handlowe  pozytywnie wpływają na zainteresowanie pokazywanymi na ich produktami. Pięknie zaprezentowany towar jest bezpośrednim wyjściem, wręcz zaproszeniem konsumenta do skorzystania z oferty.

Funkcjonalność i estetyka

Z punktu widzenia handlowców stoisko handlowe powinno być funkcjonalne i wyglądać elegancko. Funkcjonalne stoisko daje możliwość rozmieszczenia całego towaru i pokazania potencjalnym klientom egzemplarzy przeznaczonych do promocji. Duża ilość półek różnej wielkości i efektowne przeszklenia to najważniejsze atuty stoiska handlowego.  Dla sprzedawcy istotna jest także kwestia bezpieczeństwa – fizyczne oddzielenie od  klienta, przy zachowaniu możliwości sprawnej obsługi osób zainteresowanych oglądaniem i zakupem towaru. Stoiska handlowe mogą również pełnić funkcję lady w sklepie lub tworzyć oddzielną przestrzeń handlową na terenie hipermarketu, np.: stoisko z serami lub wyrobami mięsno-wędlinarskimi. Duże przeszklenia zapewniają dobrą widoczność towaru, a szerokie lady – dobry i wygodny dostęp do produktu i wygodę w obsłudze klienta. Szafki pod ladą umożliwiają bezpieczne przechowywanie zapasów magazynowych.  Producenci wysp handlowych na zamówienie wykonują podświetlenie witryn.

Identyfikacja wizualna z marką

Kluczem do sukcesu w handlu jest identyfikacja klienta z marką. W przestrzeni galerii handlowej, w której swoje produkty wystawia setki firm, konieczne jest wyróżnienie marki. Znane logo nie wystarczy. Konieczna przestrzeń wystawowa, która będzie się kojarzyła  odbiorcy z daną marką. Na otwarcie sklepu w galerii handlowej mogą sobie pozwolić najwięksi rynkowi gracze. Nowe firmy, przedsiębiorstwa oferujące produkty niszowe,  najczęściej nie mają takiej możliwości. Swoje produkty mogą prezentować i sprzedawać korzystając z wyspy wystawowej. Stoisko handlowe ułatwia identyfikację marki, buduje do niej zaufanie i chęć powrotu klienta. Konsumenci doceniają pomysłowość w prezentacji towaru na niewielkiej przestrzeni i chętnie kupują produkty prezentowane na takich stoiskach. 

Rodzaje eksponowanego towaru

Na stoiskach handlowych można pokazać każdy towar: odzież, buty, poduszki, żywność, zabawki, sprzęt elektroniczny, kosmetyki, tekstylia domowe, porcelanę, artykuły biurowe, biżuterię, akcesoria do włosów, garnki, książki, prasę, gry komputerowe, małe AGD oraz sprzęt sportowy.  Rodzaj stoiska handlowego można bez problemu dobrać do sprzedawanego asortymentu. W ofercie są stoiska z dużą ilością przeszkleń lub regałów.

Nie tylko do galerii handlowej

Targi, wystawy, sympozja i konferencje to znakomite miejsce to zaprezentowania swojej marki, a także możliwość bezpośredniej sprzedaży towarów i usług. Ważnym etapem przygotowań do targów jest wybranie efektownego stoiska handlowego, które przyciąga wzrok potencjalnych kontrahentów i partnerów handlowych. Pięknie wyeksponowana oferta handlowa na targach to otwarcie drogi do nawiązania nowych kontaktów handlowych i pozyskania klientów. Podczas targów i prezentacji międzynarodowych ważne jest, aby stoisko handlowe łączyło funkcjonalność z atrakcyjnością i estetyką.  Szykowny wygląd podkreśla podświetlenie ledowe. Stali bywalcy targów przestrzegają przed wynajmowaniem stoiska handlowego od organizatora, ponieważ z reguły jest ono niższej jakości i nie prezentuje się efektownie.

Stoiska handlowe stały się stałym elementem galerii handlowych. Efektowna prezentacja towaru, zwraca uwagę potencjalnego nabywcy. Stoiska handlowe to dowód na to, że nie trzeba być właścicielem sklepu, aby zdobyć uwagę klientów galerii, którzy będąc na zakupach zatrzymują się przy wybranych stoiskach handlowych.