Jak poprawnie usunąć konto na Google Ads?

Jak poprawnie usunąć konto na Google Ads?


System Google Ads to jeden z popularniejszych systemów reklamowych na świecie. Dzięki niemu firmy i osoby fizyczne od wielu lat pomagają wyświetlać linki sponsorowane i polepszać sprzedaż. W pewnym momencie jednak ktoś decyduje się na inne strategie reklamowe, dlatego pragnie usunąć konto. Okazuje się, że nie można tego zrobić w zaledwie kilka sekund i występują pewne trudności. Jak sobie z nimi radzić i jak poprawnie usunąć konto na Google Ads?

Co zrobić przed usunięciem konta?

Zazwyczaj powodem usunięcia konta są dwie rzeczy. Prosi o niego osoba, która posiada do niego dostęp administracyjny lub konto było nieaktywne przez całe 15 miesięcy. Nie oznacza to wcale, że ktoś nie korzystał z witryny. Chodzi o brak wpłat w analogicznym okresie. Konto zostaje wtedy usunięte niejako automatycznie i nie trzeba robić już nic więcej. Nie będzie one też wtedy widoczne na połączonych kontach menadżera. Wyjątkiem jest sytuacja, w której odkryje się zlikwidowanie konta.

Zanim usunie się konto warto pamiętać, że można odzyskać z niego część pieniędzy. Zwrot środków nie jest jednak możliwy z dodatkowych środków promocyjnych. Zawsze trzeba brać pod uwagę, że konto można w przyszłości reaktywować. Wtedy jednak środki mogą już zniknąć. Dlatego przed usunięciem konta należy wycisnąć z niego maksimum i odzyskać pieniądze, których nie zużyło się na reklamy. Wrócą one na konto automatycznie po 4 tygodniach, ale lepiej zrobić to od razu.

Zanim usunie się konto warto przemyśleć czy nie lepiej po prostu wstrzymać kampanię. Można wtedy wykonać inny projekt, który może skończyć się większym sukcesem. Czasami brak skuteczności nie jest wynikiem Google Ads, ale wprowadzeniu złych parametrów. Nie należy się zniechęcać i spróbować raz jeszcze. Często jest to kwestia poprawnej optymalizacji.

Przebieg likwidacji konta

Z kontem Google Ads bywają problemy, jeżeli chodzi o spłatę należnych zaległości. Konto nie usunie się, choćby chodziło o zaledwie parę groszy. Dane z Google Ads są do odzyskania w dowolnym momencie, ale nie dotyczy to środków poświęconych na kampanie. Trzeba pamiętać, że usunąć konto może jedynie administrator konta, niekoniecznie osoba, która korzystała z niego na co dzień. Menadżer konta musi być jednocześnie jego właścicielem. Może się to wydawać skomplikowane, ale najczęściej jest to po prostu osoba, która założyła konto na samym początku.

Usuwanie konta odbywa się w 5 głównych krokach. Pierwszym jest zalogowanie się na swoje konto Google Ads. Potem należy wejść w “narzędzia”, które oznaczone są ikoną klucza do śrub. Następnie należy przejść do “konfiguracji”, gdzie należy kliknąć “ustawienia systemu”. Należy wyszukać specjalną sekcję “stan konta”, która rozwinie się na kilka zasadniczych opcji. Pozostaje jedynie nacisnąć “Zlikwiduj moje konto”. Mozna to także zlecić specjaliście SEO

Po wszystkim użytkownik powinien dostać maila, że konto zostało poprawnie zlikwidowane. Z zaznaczeniem, że konto zawsze można znowu aktywować. Wystarczy wtedy po prostu kliknąć “aktywuj ponownie”, które pojawi się w mailowym powiadomieniu.

Co stanie się po likwidacji konta?

adamgrabowskiPo usunięciu konta znacznie zmieni się lista remarketingowa, która status we wszystkich przypadkach zmieni się na “zamknięty”. Oznacza to tyle, że nie można w tym czasie dodawać klientów do żadnych list. W przeciągu miesiąca zmienią się również okresy członkostwa, które będą wynosiły jeden dzień. Listy, gdzie znajdują się klienci dalej mogą być udostępniane innym kontom, ale korzystanie z nich stanie się niemożliwe. Trwale usunięte zostaną również wszystkie parametry remarketingu.

Środki zostają zazwyczaj zwrócone w ciągu 4 tygodni, chociaż zdarza się, że przedłuża się do 12 tygodni. Jeśli w tym czasie konto będzie odzyskane to pieniądze wrócą na konto, tak jakby wcześniej nic się nie stało. W przypadku nierozliczenia się z wcześniejszych płatności – obciążenie zostanie nałożone automatycznie, w zależności od tego, jakiego sposobu płatności używało się wcześniej.

Zlikwidowane konta nie są dostępne przez interfejs Google Ads API. Żeby dokonać zmian za jego pośrednictwem, trzeba po prostu aktywować konto od nowa. Trzeba też pamiętać, żeby po aktywacji używać Google Ads od razu, bez dodatkowych przerw. W innym przypadku konto zostanie znowu usunięte w przeciągu 3 miesięcy.

Czy warto likwidować Google Ads?

W przypadku, gdy ktoś podjął decyzję o innym sposobie reklamowania – teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie do zlikwidowania konta. W biznesie jednak sytuacja lubi się zmieniać, a listy klientów mogą przydać się w dowolnym momencie. Im więcej narzędzi się posiada, tym większa szansa na sukces. Google Ads może wtedy poczekać na swoją szansę. Jeśli użytkownik o nim zupełnie zapomni – konto zniknie przecież automatycznie po 15 miesiącach.

Zamiast nieustannie wpłacać i wypłacać pieniądze czasami warto przeczekać dany moment. Okaże się, że konto przyda się w połączeniu z innym sposobem reklamowania. Usunięcie konta nie daje praktycznie żadnych korzyści, a środki mogą do nas wrócić na żądanie. Obecnie rzadko która firma radzi sobie bez Google Ads, dlatego nie ma co odstawać od konkurencji. Lepiej na spokojnie pozmieniać niektóre parametry i spróbować z innymi ustawieniami. Być może za drugim razem uzyska się większy sukces.