Gdzie mogę złożyć reklamację usług noclegowych? Każdy turysta marzy o tym, aby móc spędzić noc w miłym i przyjemnym miejscu. Jednak baza noclegowa nie zawsze spełniała nasze oczekiwania. Jako konsumenci mamy prawo do złożenia reklamacji, jeśli dana usługa nie zostanie dostarczona zgodnie z oczekiwaniami. Gdzie możemy złożyć skargę? Odpowiadamy.
Kiedy mamy prawo do reklamacji?
Na początku zastanawialiśmy się, kiedy mamy prawo do reklamacji? Cóż, mówiąc najprościej, gdy jesteśmy niezadowoleni z usługi. Jeśli chodzi o usługi noclegowe, powodów do niezadowolenia może być wiele. Cieknący kran, niedziałający klimatyzator czy pokój niezgodny z wyceną – to wszystko może być podstawą do reklamacji. Musimy jednak wiedzieć, kiedy można wyrazić swoje niezadowolenie. Reklamacje zgłoszone przez gości w trakcie pobytu będą rozpatrywane przez hotel. Oczywiście, jeśli nie możemy dłużej przebywać w obiekcie, możemy poprosić o zwrot pieniędzy. Jeśli jednak zakończymy pobyt i złożymy skargę po powrocie do domu, hotel może tego nie przyjąć. Zwykle argumentował, że jeśli naprawdę nie podobały nam się jego standardy, nie bylibyśmy w stanie dokończyć naszego pobytu.
Gdzie mogę złożyć skargę?
Turyści często zastanawiają się, gdzie reklamować usługi hotelarskie? Cóż, w dzisiejszych czasach istnieją różne kanały rezerwacji, więc może być zamieszanie co do tego, kto jest prawdziwym usługodawcą. W międzyczasie powinniśmy złożyć reklamację bezpośrednio w obiekcie, którego dotyczy reklamacja. W większości przypadków dochodzimy odszkodowania za poniesione szkody. Mogą to zrobić tylko pracownicy naszego obecnego zakładu. Nie ma znaczenia, jak rezerwujemy hotel. Dotyczy to hoteli, hosteli oraz kwater prywatnych lub domów wakacyjnych. Nieco większym problemem jest wynajęcie prywatnego mieszkania. Rezultatem są zwykle lekko przyciemnione zdjęcia domów, nie mamy dużego tarasu, tylko mały balkon do naszego użytku. Wtedy najlepiej złożyć skargę bezpośrednio do wynajmującego. Powinien jak najszybciej zareagować. Jeśli właściciel mieszkania działa za pośrednictwem agencji, możemy złożyć skargę do agenta nieruchomości.
Reklamacje zakwaterowania wakacyjnego
Dużym problemem dla turystów jest reklamowanie obiektów noclegowych, w których przebywają podczas wakacji. Często uczestniczą w wyjazdach organizowanych przez podmiot, np. biuro podróży. W tym przypadku biuro podróży jest biurem podróży, więc powinniśmy złożyć skargę do jego personelu. Przez większość czasu mamy do czynienia z rezydentem, który jest na miejscu i zajmuje się większością spraw za nas. Do niego powinniśmy kierować wszelkie skargi i prośby. Jeśli jednak nie mamy do dyspozycji rezydenta, reklamację najlepiej złożyć bezpośrednio w biurze podróży. Możemy to zrobić na dwa sposoby. Najlepszym rozwiązaniem jest wbrew pozorom nie czekać do końca wakacji, tylko zadzwonić do urzędu. Reklamacje i wnioski możemy składać telefonicznie.
Teoretycznie biura podróży powinny robić wszystko, co w ich mocy, aby poprawiać błędy. Jednak czasami nie jest to możliwe. Wtedy też powinniśmy zgłosić reklamację drogą mailową lub biurową jak najszybciej po powrocie. Według prawnika mamy na to 14 dni od wyjazdu. Nasza reklamacja powinna zawierać również powody, dla których nie zgłosiliśmy wcześniej reklamacji. Tutaj możemy zwrócić się do personelu hotelu o telefon lub odmowę pomocy. Jeśli nasz wyjazd był organizowany przez inny podmiot, powinniśmy złożyć skargę do jego personelu. Są to zazwyczaj domy kultury, ośrodki zdrowia czy różnego rodzaju organizacje pozarządowe.
Co powinienem zrobić, jeśli napotkam nieznaną skargę?
Reklamacje usług hotelowych często dotyczą złego wykonania usługi. Hotele często otrzymują skargi od turystów i oczywiście nie wszystkie skargi są w 100% uzasadnione. Hotel może jednak nie uwzględnić naszej reklamacji. Z drugiej strony prosimy o zwrot poniesionych przez nas opłat. Mamy wówczas prawo zwrócić się do rzecznika konsumentów. Nazywa się to roszczeniem ostatecznym. Rzecznik szczegółowo bada dokumenty, a następnie podejmuje odpowiednią decyzję. Oczywiście nie mógł nakazać zwrotu kosztów, ale pozytywna opinia Rzecznika dała zielone światło do otwarcia sprawy w sądzie.
Zwykle chcemy uniknąć pójścia do sądu, ale czasami jest to konieczne. W każdym większym mieście działa Biuro Rzecznika Praw Konsumentów. Możemy udać się do niego osobiście lub możemy przesłać dokumenty pocztą. Ważne jest dla nas ustalenie, dlaczego jesteś niezadowolony i jakie kroki możesz podjąć, aby odzyskać swoje pieniądze. Nie możemy prosić o zbyt wiele. Często konsumenci chcą tylko zwrotu kosztów zakwaterowania i ewentualnie niewielkiej nadwyżki. Zwykle zapewnia to również właściciel obiektu noclegowego.